8 Ocak 2009 Perşembe

ELMER VE KELEBEK - David McKee- Kır Çiçeği Yayıncılık

Bir alışveriş merkezinde gezerken, bir sürü oyuncağın arasından, Ebru ısrarla bu kitabı eline aldı ve bırakmadı... Üstündeki resme bakınca bunun "ke'den" yani kelebekten kaynaklandığını anladım. Şöyle bir göz gezdirdim ve kelebeğin hatırına kitabı satın aldım.
Gökkuşağı renklerindeki Elmer isimli sevimli fil ormanda dolaşırken, bir dal parçasının altında kalmış minik bir kelebeği kurtarıyor. Kelebeğin, "bu iyiliğin karşılıksız kalmayacağı" sözü ile kelebek çok küçük olduğu için içten içe dalga geçen Elmer, yoluna devam ediyor. Daha önce farketmediği bir patikayı denemeye karar veriyor. Ancak patika, Elmer geçince çöküyor. Patikanın diğer tarafında, mağaranın ağzında mahsur kalan Elmer, çaresiz kelebeğe sesleniyor. Kelebek Elmer'ın fil arkadaşlarını yardıma çağırıyor. Filler bir sarmaşığın yardımı ile Elmer'ı kurtarıyor.
Mesaj kaygısı çok yokmuş gibi duran ama çocuklara yardımlaşmanın, sevecenliğin erdem olduğunu satır aralarında gösteren bir dili var. Yani aslında önemli olan öyküymüş gibi duruyor ama güzel mesajlar da veriyor. İllustrasyonlar cıvıl cıvıl; ağaçlar, çiçekler, her sayfada farklı nitelikleri ön plana çıkarılarak rengarenk resmedilmiş.
Ebru en çok dalın altında kanadı görünen kelebeğin olduğu sayfaya odaklandı önce. Sonraki sayfada Elmer'ın muhteşem gücü ile kelebeği kurtardığını heyecanla anlatınca, mutlulukla kıkırdadı. Sonrasında ise öyküyü dinlemek yerine her sayfada kelebeği bulmaya odaklandı. Ben başka şeylere de odaklanabilsin diye çiçek ve ağaçları da öğrettim.
Kır Çiçeği Yayınları'nda dizinin başka kitapları da mevcut.

Hiç yorum yok: