12 Ocak 2009 Pazartesi

MUMUK SERİSİ - Selçuk Demirel - Yapı Kredi Yayınları

Bu kitapların varlığını tamamen unutmuştum... Geçen gün Çiğdem hatırlattı bana... İşin içinde Selçuk Demirel var, Abidin Dino ile yaşanmışlıklar var dedim... Şimdilik kızıma bir kaç beden büyük gelse de, almadan edemedim. Varsın hikayeleri şimdi anlamasın, ama desenlerin güzelliğini şimdiden parmakları ile okşasın istedim.
Hikayelerini biraz basitleştirerek anlattım Ebrulime... Fransa'da yaşayan Mumuk'un kara saçlarını, sol yanağındaki kara benini, kara gözlerini gösterdim önce. "MU" dedi..
Oyuncaklarını, kendi diktiği bebeğini, kitaplarını anlattım... Fotoğraflarını anlatmamı özellikle çok sevdi. "Bak büyümüş" dedim, "Ebi" dedi... "Evet, sen de büyüdün" dedim...
Sıcacık, gülümseten, oyuncak emek ile yapıldıysa güzel diyen, okumak büyüleyici bir güzelliktir diyen kitaplar bunlar... Çocukların dünyasına dair sevgi dolu kitaplar... Hem hikayeleri ile, hem de resimleri ile...
EDİT: (13-.04.2009) Sandığım kadar da büyük beden değilmiş bu kitaplar... Şimdiki telaffuzu ile MUMU herşeyi ile günlük hayatımızın tam ortasında... Yatmadan önce en az bir defa okunanlar listesinde...

2 yorum:

Köklerden Uzağa dedi ki...

Mumuk Serisi'ni nereden aldın? Ben bunu bayağı bir aradım ama bulamadım.

Nurcihan dedi ki...

hepsiburada.ocm'dan aldım... ;)